Pagina's

woensdag 18 april 2012

Tekenexamen

Maandag & dinsdag heb ik mijn eerste examen al gehad.
Mijn tekenexamen, het voelde alleen niet echt als een examen ofzo want het was een praktijkexamen en we mochten met iedereen overleggen. Behalve dan met de lerares want die mocht natuurlijk geen aanwijzingen geven. Nu wat over het schilderij wat ik heb gemaakt. Het thema van het tekenexamen was groen. We moesten een groene ruimte verbeelden waarin je graag zou willen zijn. De dagen ervoor mochten we dingen op internet opzoeken over het thema, hiervoor kregen we een speciale site: groen-en-kunst.blogspot.com ik heb de site goed doorgelezen en daardoor kwamen al veel ideeen binnen. Het bericht over Anouk vogel wat ik zaterdag op mijn blog zette kwam ook van de site. Nu over het werk dat ik gemaakt heb. De opdracht was zoals ik al had verteld een groene ruimte verbeelden waarin je graag zou willen zijn. ik dacht gelijk aan natuur, bloemen en beesten want dat hoort bij groen. En ik dacht aan een radio lekker buiten zitten met muziek er bij. lekker ontspannen haha. Nadat ik deze woorden onder elkaar had gezegd dacht ik aan een tuinkamer met een soort bijenkorf motief als achtergrond (van die 6 hoeken tegenelkaar aan) ook heb ik er een bij bijgetekend. Aan de zijkant zou een boom komen met een radio eraan. Aan de radio zitten 2 boxen waarvan uit 1 box muziek kwam en uit box planten waar de bij van de bijenkorf op af komt. Dit idee heb ik ook uitgevoerd op een grote kartonnen plaat van ongeveer 1,5 bij 1 meter, ik heb alles eerst geschetst op het karton en daarna alles geverft. Jammer genoeg heb ik geen foto van het resultaat. Dit was het stukje over mijn praktijk examen tekenen. De komende tijd zal ik ook wat minder aan mijn blog doen omdat ik veel examentrainingen heb, en examens over een al minder dan een maand.

Xjes Lian.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten