Pagina's

zaterdag 16 juni 2012

DIY. Envelop maken van landkaarten.


Wil jij ook deze leuke envelop maken?
Het is hartstikke makkelijk en super leuk
Hier zie je hoe je de envelop maakt.
______________________________________________________________________


Stap 1.

Leg alle spullen klaar die je nodig hebt.
(Op de foto is geen pen te zien, maar die ben je ook nodig)

* Landkaart
* Envelop
* Schaar
* Lijm
* Pen
___________________________________________________________________

Stap 2.
Maak de envelop los, zodat je een soort patroon hebt die je kunt
overtrekken op de kaart.
_____________________________________________________________________

Stap 3.
Leg de envelop op de landkaart en trek het over.
_____________________________________________________________________
Stap 4.

Knip het daarna uit.
______________________________________________________________________

Stap 5.

Vouw eerst de zijkanten naar binnen
en dan de onderkant.
____________________________________________________________________

Stap 6.
Smeer een beetje lijm aan de onderste randen van de zijkanten.
Plak daarna de onderkant & de zijkanten goed vast.
& klaar is je envelop.
____________________________________________________________________

Nog wat tips: 
* Deze envelop kun je ook maken van een krant.
* Plak op de achterkant een witte stikker. Of knip uit een wit papier een vierkantje waarop je het adres kun schrijven.

5 opmerkingen:

  1. Superleuk, ga ik zeker een keertje doen! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat heb je super leuk gedaan met die landkaart! Ik deed een tijdje geleden aan een postproject, dus ik maakte ook mijn eigen enveloppen. Vandaag heb ik twee hele oude tijdschriften gekocht dus daar ga ik zeker iets mee doen. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heej, grappig. Dit wilde ik dus vandaag gaan doen. Had al een landkaart klaarliggen... maar helaas is het er niet van gekomen. Deze week vast, helemaal nu ik zie hoe leuk het resultaat is :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk en duidelijk uitgelegd. Als je op mijn huisvlijtigliesje.blogspot.com kijkt zie je dat ik omslagen van de VPROgids heb gebruikt. die geven een heel mooi resultaat. Voor die landkaarten kun je een oude atlas of wegenkaartenboek bij de kringloopwinkel kopen. Daar zijn ze maar één of twee euro.

    BeantwoordenVerwijderen