Pagina's

zaterdag 21 juli 2012

Blog 1 jaar!

Halloo,
Vandaag bestaat mijn blog 1 jaar! Maar hoe begon dat nou eigenlijk?? Lees mee:
Toen ik nog een klein kleutertje was hield ik al van knutselen en tekenen, net als elke kleuter eigenlijk. De handvaardigheid en teken lessen vond ik echt geweldig. Zo rond mijn 11e hadden we weer een crea les. Dit keer gingen we een muisje van stof maken op de naaimachine. Ik vond het zo leuk dat ik thuis ook vaak de naaimachine van mijn moeder te voorschijn haalde om van alles te maken. Ik begon toen ook al etuitjes te maken:


Ik begon toen met ook fotograferen. Niet met een mooi toestel maar met zo'n wegwerpcameraatje. Ik maakte heel wat foto's. Daarna besloot ik om een digitale camera te kopen omdat ik dan niet steeds  naar de winkel hoefde om de foto's te ontwikkelen, maar ze gewoon op de computer kon zetten.
Op school was ik veel huizen en interieurs aan het tekenen  en ik wou heel graag binnenhuisarchitect worden. Ik maakte thuis boeken die ik het binnen en buiten boek noemde. Met allemaal plaatjes die ik mooi vond, maar ook tekeningen of ontwerpen.
Ook pakte ik veel vaker naaimachine, en lag de hele keukentafel vol met allemaal stofjes. Daarom kreeg ik een tafel in de bijkeuken waar de naaimachine kon staan en ik al mijn stoffen kon opbergen in grote dozen. Ik was er echt heel blij mee want ik was dat gesleep met de naaimachine ook wel zat haha.

Toen mijn digitale camera er mee op hielt en het helemaal niet meer deed, wou ik toch echt wel heeeel graag een spiegelreflex camera. Het leek me echt heel leuk om daarmee foto's te maken. Maar ik moest wel even sparen voor de camera.
Intussen groeide het tafeltje in de bijkeuken uit tot een grote stoffenhoop haha. Overal lag wat. Daar maakte ik toen al veel dingen, die ik ook weer weggaf. Ik heb bijvoorbeeld een kussen met een varken gemaakt voor mijn neefje, een keukenschort voor mijn nichtje en maakte ik een kussen voor een meisje uit mijn klas die een oudhollandse sfeer op haar kamer had. Ook maakte ik mijn eigen etuis voor op school en nam volgens mij elke week wel weer een andere mee haha.

Toen ik 14 / 15 was wist ik helemaal zeker dat ik mode ontwerpster wou worden. Ik was zoveel bezig met dingen maken op de naaimachine, binnenhuisarcitect vond ik toen niet meer zo heel leuk. Het ontwerpen van meubels en huizen vond ik gewoon leuk maar niet om er later wat mee te doen. Toen ergens ben ik ook mijn blog begonnen, omdat ik dan de dingen die ik had gemaakt kon laten zien. En zo doe je het toch ergens voor. Want anders had ik bijvoorbeeld foto's gemaakt en zette ze in een map op de computer en keek er af en toe naar. Nu op mijn blog ziet iedereen het en ik kijkt ook sneller naar sommige berichten terug met foto's. En mijn blog word nu ook echt een verzameling van allemaal dingen die ik heb gemaakt van foto's tot tekeningen.
Toen ik een tijdje mijn blog had, begon ik me nog meer te interesseren in fotografie en heb ik een spiegelreflex camera gekocht. Ik begon steeds meer te fotograferen en vond het super leuk! Nu nog steeds trouwens (; Nog steeds wou ik mode ontwerpster worden en was er helemaal van overtuigd dat ik die opleiding zou gaan volgen, totdat ik rondliep op de studiebeurs en de opleidingen van het Cibap zag. Toen wist ik het: ik ga volgend jaar naar het Cibap!

Het tafeltje in de bijkeuken werd toen ook een keer verplaatst naar een andere hoek in de bijkeuken waar ik veel meer ruimte had. Ik kreeg er 2 kasten bij waar ik al mijn stoffen en andere spulletjes kwijt kon. Toen ben ik ook op het idee gekomen om spulletjes te gaan verkopen. En ben ik druk bezig geweest om van alles te maken.

En nu zit ik hier dit verhaal te typen, als ik het zo terug lees vind ik het wel grappig dat ik altijd wel creatief bezig ben geweest en er later ook echt iets mee wil doen. Daarom heb ik ook zoveel zin om naar het Cibap te gaan dit jaar. Dus zo is het allemaal begonnen! Volgende week vrijdag ga ik de spulletjes verkopen, ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan. & vergeet niet, vanavond zet ik een give away op mijn site waaraan iedereen kan meedoen! Ook als je geen blog hebt!
Xjes.

1 opmerking:

  1. super leuk dat verhaal enz!!
    weet nog wel dat we een x eerder zoiets met stof gingen maken, en dat het jou heel goed lukte en mij niet echt superr ofzow, en toen was ik best wel jaloers!
    ik vind de dingen die je maakt egt superr leuk!!!

    XXX Elja!

    BeantwoordenVerwijderen